Motorola PMR adóvevők egy spanyolországi motorversenyen a Kenji Racing team-nél
A Kenji Racing Team 2021 tavaszán kért tanácsot partnerünktől, Ferenczi Róberttől rádió vásárláshoz. Robi ajánlat előtt alaposan kikérdezte Dr. Líska Jánost, a csapat egyik vezetőjét, hogy pontosan milyen kommunikációs feladatok megoldására lenne szükség az adóvevőkre, milyen körülmények között fogják azokat használni.
2014-ben jött létre abból a célból, hogy a 2 évente megrendezésre kerülő spanyolországi MotoStudent versenyen részt vegyen. Először a 2016-os megmérettetésen vettünk részt, ahova a Köszi nevű belsőégésű motort készítettük. Ezen a versenyen már jó eredményeket ért el a csapat, ugyanis a motorunk az innovációs versenyen és az ügyességi versenyszámban harmadik lett, emellett pedig a fékteszten második helyezést értünk el. Második alkalommal 2018-ban indultunk a MotoStudent versenyen, ahol már nem csak belsőégésű – Last Petrol –, hanem elektromos motorral is – New Wave – készültünk. Az elektromos motorral elnyertük a legkönnyebb elektromos motor címet, emellett ez lett a második leggyorsabb motor. Mivel ilyen jó eredményeket értünk el ezzel a motorral, ezért átálltunk a csak elektromos vonalra.
2021-ben a harmadik megmérettetésünkre készültünk, ami idén júliusban volt. Erre a versenyre egy elektromos motort építettünk, ami a Futuro névre hallgat.” - mesélte a csapat vezetője, Tímári Attila.
Milyen készülékekkel oldották meg a csapat kommunikációját
A Kenji csapat márciusban egy hétig tesztelt Motorola XT420 adóvevő készülékeket. A teszt után vásároltak 4 db Motorola XT420 rádiót, 2 szett Motorola Talkabout T92 H2O walkie talkie-t és azokhoz 4db kézibeszélőt.
Májustól a hazai felkészülést segítették a rádiók, mind a műhelyben, mind a teszteknél.
A motor vezetője és a csapat közti kommunikációt sisakszettel oldották meg, amelyet a Anico Kft. ajánlott fel a csapatnak támogatásként.
Az adóvevők azonban nemcsak a tesztelést segítették.
Az idei verseny Spanyolországban a Motorland Aragón pályáján került megrendezésre. Az oda- és visszaút során a konvojban haladásnál és a versenypályához érve a box utcában is használták a Motorola adóvevőket.
A terv szerint ezekkel a rádiókkal szerették volna megoldani a kommunikációt a pálya box utcája és a pályához tartozó parkolóban álló lakóautók között is. A koronavírus járvány miatt azonban a csapat szállása egy külső kempingbe került át, ez viszont már nagyobb távolságban volt a pályától, mint a PMR rádiók hatótávja. (A Motorola XT420 és a Talkabout T92 H2O adóvevők PMR, azaz frekvenciaengedély nélkül használható adóvevők, így hatótávjuk hatóságilag korlátozott.) A box utca és a lakóautók közötti kommunikációt ezért internetalapú PoC adóvevő készülékekkel oldották meg, amelyeket az Anico Kft. vásárlója és partnere az Event Protect Services támogatásként adott kölcsön a csapatnak. (A PoC rádiók az internetes adatkapcsolatnak köszönhetően már szinte korlátlan hatótávval bírnak.)
Adóvevőkkel a versenyre
A Kenji csapata az odaúton Magyarországról Németországig a Motorola PMR adóvevőkkel tudott kommunikálni, mivel itt konvojban, egymáshoz közel haladtak a lakóautók, Münchenben viszont egy technikai probléma miatt el kellett távolodniuk egymástól, ezért be kellett kapcsolniuk a PoC rádiókat.
A csapattagok a verseny helyszínén, Spanyolországban a pályán és a box utcában a Motorola rádiókat használták.
Ahogy arról a csapat egyik vezetője, Dr. Líska János utólag beszámolt, mindenki könnyedén tudta kezelni az adóvevőket és az akkumulátorok is jól bírták a hosszú használatot.
Hatalmas gratuláció a csapatnak az elért eredményekért, ugyanis
46 csapatból a Kenji Racing Team a 7. helyezést érte el!
A Kenji Racing Team-et itt követhetitek:
http://kenji.hu
https://www.facebook.com/kenjiracingteam
https://www.instagram.com/kenjiracingteam
https://www.youtube.com/channel/UCZlGW-PUwNHBBQqD-4UIsPQ
Köszönet a közreműködésért Ferenczi Róbertnek; a csapatról és adóvevő-használatukról szóló információkért Dr. Líska Jánosnak és Budai Kittinek; a fotókért és videókért Hádinger Jánosnak.