Esettanulmány - adóvevők használata a Mogyoródi Aquaréna Vízi Szórakoztatóparkban
A Mogyoródi Aquaréna Vízi Szórakoztatópark nemrég szerzett be egy flottányi Motorola Talkabout T92 H2O vízálló walkie talkie-t. Az adóvevők használatának tapasztalatairól beszélgettünk velük.
Miért vásároltak adóvevőket?
A komplexum egy 11 hektáros területen fekszik. Ebbe beletartozik a kemping is, és szükségesnek láttuk a gyorsabb kommunikáció miatt a mobiltelefonok leváltását adóvevőkre. Ezért is jött kapóra az önök hírlevele, és érdekesnek találtuk a Motorola T92 H2O készülékeket, főleg a vízálló kialakításuk miatt, ami nálunk egy alapkövetelmény, hogy vizesen is működőképesek legyenek az eszközök.
Pontosan hány készüléket vásároltak az aquapark számára?
20 darab adóvevőt vásároltunk, ezekből napi szinten 13 darab készüléket használunk. A rádiók reggel kerülnek kiosztásra a megfelelő személyek részére, és este kerülnek vissza az irodába. Így éjszaka tudjuk tölteni a készülékeket.
Megfelelő volt a rádiók hatótávolsága a park területén?
Igen, tökéletesen beváltak a rádiók. A vásárlás után közvetlenül teszteltük a készülékeket négy különböző pontról. A bejárattól kezdve a park négy legtávolabbi pontjáról indítottunk forgalmazást, és az elvártaknak megfelelően mindenki tudott mindenkivel kommunikálni. Nem csak a legmagasabb pontról, hanem talajszintről is. Azt tudni kell, hogy a park területén belül van 20-50 méteres szintkülönbség is, de nem volt gond a távolságok áthidalásával. A kemping és a gyerekmedencék területéről is tudtak a kollégák forgalmazni a bejárat felé, tehát ténylegesen az egész aquaparkot le tudjuk fedni.
Hogy fogadták a dolgozók az adóvevőket a mobiltelefonok helyett?
Nem volt probléma az átállással. Igazából mindenki nagyon örült az új készülékeknek, mivel sokkal gyorsabban tudunk információkat átadni. Nem kell várakozni arra, hogy felvegye a telefont a hívott fél, mivel mindenki hall mindenkit, így sokkal könnyebb és gyorsabb a kommunikáció.
Pontosan kik és hogyan használják az adóvevőket a parkban?
A pénztártól a biztonsági személyzeten át, az úszómesterek és medence mester, továbbá az orvosi személyzet is használja az adóvevőt.
Nagyon fontos szempont volt, hogy ha valamilyen gyors közlendője van a dolgozóknak, az azonnal a megfelelő személyhez jusson el, és minél hamarabb lehessen reagálni a kérdésre vagy arra a feladatra, ami miatt szólt a rádióforgalom.
A mobiltelefonos kapcsolattartásnál pont ez a gyorsaság volt nehézkes. Továbbá, hogy egyszerre csak egy személy volt riasztható, hívható.
Mivel egy csúszdapark vagyunk, itt előfordulnak kisebb sérülések, és jelen pillanatban az orvosi riasztás, ami az egyik fő szempont a rádióhasználatnál. Természetesen minden úszómester képzett elsősegélynyújtásban, de fő a biztonság, így azonnal tudják riasztani az orvosi személyzetet, ha olyan eset történik.
Az egyéb, parkon belüli kommunikáció az idelátogató vendégeknek tájékoztatása, vagy az ő általuk a személyzet felé irányuló kérdéseknek a hamarabb történő megválaszolása is sokkal könnyebb számunkra, hogyha nem kell mindenkit egyenként telefonon hívni, hanem azonnal rádión tudjuk továbbítani a kérdést, vagy segítséget tudunk kérni bizonyos feladatok megoldásában.
Most már lassan egy hete használják az adóvevőket, mi a tapasztalat, hogy bírják az egész napos üzemet?
Igen, már egy hete használjuk a készülékeket és teljes mértékben hozzák a gyári specifikációt. Reggeli indulástól az esti kikapcsolásig egy egységet merül az akkumulátor.
A rádiókat minden este töltőre rakjuk és így reggel teljesen feltöltött készülékeket kapnak a dolgozók.
Egy pár készüléket teszteltünk, hogy ha nem töltjük fel őket este, és másnap reggel is kiadjuk dolgozni ezeket a rádiók, akkor megközelítőleg a következő nap délben jelezték, hogy lemerültek. Tehát akár egy és fél napot is kibírnak az adóvevők töltés nélkül, a mi használatunk mellett. Ugye azt tudni kell, hogy itt nem folyamatos kommunikáció zajlik. A készülékek inkább készenlétben vannak, tehát a beszéd forgalom nem olyan jelentős.
Volt-e esetleg fennakadás a rádiók használatánál az induláskor? Önök mellett nem messze ott a Hungaroring, ahol hasonló PMR446-os rádiókat is használnak. Erről van valami információ?
Igen, a készülékek beüzemelése során végig néztük a csatornákat, hogy hol nincs folyamatos forgalmazás, és ezek szerint állítottuk be a zajzár kódot. Így mi nyugodtan tudunk kommunikálni a park területén. Ezt egyszerűen és könnyen el tudtuk végezni, úgyhogy nem okozott gondot a rádiók beállítása a mi igényeinknek.